Färga håret eller inte under graviditet?

Den här frågan är väldigt svår att ha ett direkt svart på. Dels för att det inte finns så mycket forskning om hur vida det skadar fostret eller inte. Lika så med att jobba som frisör när man är gravid.

Men man ska veta att håret inte är som innan graviditeten, oftast är håret mer poröst och det är svårt att veta hur resultatet blir. jag har försökte att hitta så mycket info som möjligt angående hårfärg och liknande.
Så när jag har samlat min egna kunskap med information som jag hittat så kommer jag fram till detta:

Förr i tiden innehöll hårfärg mycket farliga ämnen som fostret kunde ta skada av. Dessa är dock borttagna i dagens produket. Men, Hårfärg och bleknin innehåller Oxidationsmedel som är väldigt starkt, och inga starka produkter har väll någonsin varit hälsosamt. Har läst om många som har färgat håret och det har gått galant. Dock skulle jag inte använda mig av blekning eftersom det är mycket starkare och farligare för kroppen. Det är även svårt att få ett snyggt blondt resultat, näst intill omöjligt.  Så om man absolut måste färga håret vid graviditeten så tycker jag man ska vända sig till en frisör som har kunskap om de produkterna den använder. För hur många hårprodukter finns det inte i världen? och alla är olika starka, miljövänliga osv...        var även försiktig så inte håret går av, eftersom håret är mer poröst ..   Skulle ju va snyggt, när man blir tjockis, att även ha små korta hårtussar på huvudet ; )  

Jag väljer att inte färga håret under hela graviditeten..  Ser det även som några hälsomånader för mitt hår som har fått stått ut med mitt färgande och blekande ; )  Skönt att min nuvarandra hårfärg ligger ganska nära min naturliga hårfärg nu. Ännu en anledning att låta håret vara just nu!

Tips: Ta hans om håret på sommaren, sol och bad sliter hemskt mycket!




Använder mig av detta när solen är som hetast under sommaren . .    Man kan ju gissa vad som åker först ner i min resväska ner till Bulgarien . . .  


Kommentarer
Postat av: Anonym

frisören har talat ;)

2009-07-19 @ 15:27:22
URL: http://madeleineeee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0