ingen solning

Ne ångrade mig med solningen, inte idag. .  För har flagnat lite på axlarna :O Därför gör jag såhär istället att jag gör en rejäl body peeling så jag får bort alla snuskiga hudrester. Sen solar jag, då håller solbrännan längre vilket är mycket bättre : ) 

Viste ni att om man solar solarium så blir det som att huden skulle ha solskyddsfaktor 2 efter. Dock inte så högt men bättre än inget alls. Därför ska jag sola en gång innan jag åker till Sunny beach också. För jag brukar tyvärr inte vara så duktig att smörja in mig med solskydd, oftast har jag inget solskydd alls.

Men så är det väll alltid? Innan man åker så har man lagt upp en plan att man ska sola försiktigt de första dagarna och smörja in sig så man inte bränner sig. Jo så borde man ju göra...  Sen kommer man ner till den stekande solen och man inser att man bara har ett par dagar på sig att få en bränna. I solpaniken så skippar man ju då solskydd och steker tills man blir neger. Ja, sån är jag iallafall. 

Förra året när jag var utomlands med familjen sa mamma att jag måste ha en sjukdom . . som anorexia, fast med solning. Jag solar och blir brunare och brunare men tycker själv jag är en riktig blekfis. 

Fjantig som jag är har jag alltid ett mål innan jag åker utomlands. .  Denna gång tyckker jag ändå att jag inte satt ribban högt utan att detta är genomförbart : ) 

Egentligen är jag nog född med fel nationelitet ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0