Besök på mvc, v25

Kom precis hem ifrån Karolina vårdcentral. Där tog vi ett stick i armen, urinprov, mätte magen, lyssnade på bebisens hjärtljud och kollade mitt blodtryck.

Alla värden var bra, dock är blodtrycket lite lågt och det är därför jag har lättare att bli yr. Andra gången nu som jag hörde bebisens hjärtljud, och herregud vad fort det går. Det slår alltså dubbelt så snabbt som mitt.
Fick med mig en massa papper som jag ska sätta mig och kolla egenom. Nästa besök blir om 4 veckor, den 27 oktober. På min lillebrors födelsedag : )  Då ska jag också vaccineras mot svininfluensan eftersom de rekommenderar alla gravida över v.20 att göra det.  Om man kollar på min lilla kurva som hon har på datorn så ligger jag lite under medelvärdet men ändå inom det normala : )


Kommentarer
Postat av: Linda

bebisen kan reagera på vaccinet så att armar & ben slutar växa, så de får sån där sjukdom med korta armar & ben. skulle ju vara säkrast att ta vaccinet när man vet att bebisen är fullväxt så det inte händer något :)

2009-10-01 @ 16:35:39
URL: http://lindakekkonen.blogg.se/
Postat av: Linda

jo jag känner likadant faktiskt. men jag har ju inte speciellt långt kvar heller, blir svårare för er som har ett tag kvar :/ men förhoppningsvis så blir det ju inga fel alls, det är ju så man får tänka :)

2009-10-01 @ 20:53:14
URL: http://lindakekkonen.blogg.se/
Postat av: elin

vad var det för medelvärde du låg lite under? :o

2009-10-09 @ 18:08:42
URL: http://diffodal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0