barnvakt

idag slapp jag att städa. Mamma åkte till lägenheten ensam.. Istället fick jag vara barnvakt åt mina två bröder. Frågan är vad som är roligast? ..    Martin fick iaf lite ledigt från dem idag.

Inatt mådde jag lite dåligt, var upp flera gånger för det kändes som jag skulle spy. Så kan det vara när bebis trycker o sparkar på allt. Tillslut mådde jag bättre om jag kunde sova.  Dock vaknar jag på natten ibland och det ömmar "där nere" eller vad man ska säga..  Sk. förverkar.


Förvärkar:

• Symptom du kan få: Kramper och ihållande smärta i ryggslutet.

• Vad beror det på? Förvärkar är något helt normalt och beror på att livmodern övar sig inför förlossningen. Alla kvinnor känner inte av detta, men livmodern arbetar under hela graviditeten.

• När uppstår det? Under graviditetens sista veckor.

• Vad ska jag göra? Förvärkarna är mycket lindrigare än de sammandragningar du kommer att uppleva under förlossningen. Vissa kvinnor tycker att det hjälper att lägga sig ner och vila, medan andra föredrar att röra på sig. Försök att hitta ett eget sätt att slappna av och hantera obehaget, det kommer du att ha nytta av under förlossningen.


Kommentarer
Postat av: Love Oliwers mamma

Hej!



Ja innerst inne tror jag det, one way or another ;) haha jag vill ialla fall det, de är mitt mål :)

Du har inte långt kvar tills du ska föda?:)

Kram Love

2010-01-09 @ 11:28:05
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/
Postat av: Love Oliwers mamma

Hej!



Jo men precis :)

Jahaa va spännande ..min lille kom 6 nästan 7 dagar för tidigt :) Vart bor du?:)

kram Love

2010-01-09 @ 11:41:13
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/
Postat av: Love Oliwers mamma

Hej!

Jaa hoppet är det sista som lämnar än ;)

Jaha där borta :) haha

kram Love

2010-01-09 @ 12:11:26
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad ska barnet heta?:)

2010-01-09 @ 15:04:44
Postat av: elin

ja... du ska ha barn, och jag är ett barn. typ :p haha

2010-01-09 @ 18:59:47
URL: http://diffodal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0