Tvättar

Nu vet jag vad hela min dag kommer gå åt till, tvätta. .  Skönt att inte ha någon lortig tvätt liggandes när man kommer hem från bb sen.. åtminstonde inte stora högar. 

När jag dessutom vek tvätten som Martin hade hängt ïgår så fick jag syn på ett nytt sätt som man tydligen kan hänga lakan och påslakan. Man viker dem ca 4-6 gånger innan så att dem blir små som påslakan. Sen hänger man dem på torklina..  Då tar dem ju mycket mindre plats och man får plats med mer. . . Hm, enda problemet, det torkar aldrig.. och hinner förmodligen mögla innan dess. Ha ha. Så nu har jag gått hängt upp massa lakan över varenda dörr som finns på nedervåningen. 

Men visste vore det smidigt om man kunde vika all tvätt o sen när det torkade var det vikt och klart? ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0