Milliam fick åka till mormor

Jag kände att jag var tvungen att få lite tid för mig själv. Just nu är Milliam i en ålder som är väldigt krävande och du blir helt slut!  Så de där få dagarna man är barnledig, då man ska hinna vila upp sig samtidigt som man vill ha lite roligt med sina vänner skulle gärna kunna få va några fler.

Så jag ringde mamma och frågade om hon ville ta Milliam någon timma och det gick bra. Nu har jag diskat, dammsugit, städat badrum, plockat kläder osv.. sånt som man inte riktigt hinner med när man får passa på Milliam i stort sett hela tiden nu när han kryper som en tok. Eftersom han även drar sig upp ståendes vid bord, blombrädan osv så är det en del som åker i golvet.....  dessutom har han fått en ny favoriträtt, tidningspapper. Vet inte hur många gånger jag fått stoppat fingrarna i munnen och dragit ut en stor boll med blött tidningspapper...  Går inte att vända bort blicken en sekund! 

Pottan går inge vidare för mig och Milliam, men min mamma envisas med att springa & sätta honom på pottan varje gång han börjar tryckta, går lagom bra.. ibland slutar han bajsa istället. Så jag väntar lite med pottan tills det går lite bättre för mamma och Milliam ; ) 

Bild från i Fredags på världens sötaste lillebror Daniel och några av min farfars alpackor


Kommentarer
Postat av: elin

sweet =)

2010-10-14 @ 17:56:20
URL: http://diffodal.blogg.se/
Postat av: Farmor Ing-Marie

Pottan å Mille e inga vänner läste jag..... Men ta det i hans takt. Mer kan man ju inte göra.. Ha det bäst Amanda//Kram till er båda

2010-10-15 @ 17:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0